Bedre sent end aldrig?

Har du nogensinde siddet tilbage og undret mig over kontaktpersoner på Microsoft corporate beslutninger? Nå, har jeg bestemt. Det har aldrig ophører med at overraske mig hvordan helt clueless, disse mennesker er. Blogosfæren er flammer i denne uge, med nyheden om, at Microsoft er på vej ind det bærbare MP3-afspiller markedet. En pundit eller anden hævder at den ny Microsoft Zune vil være den ultimative iPod killer. På den anden side er der en række af os, der har alvorlig tvivl om Microsofts evne til at trænge ind på et marked, der allerede er mættet med deres konkurrents produkter.

Dog en kan ikke hjælpe, men spekulerer på, hvorfor de har ventet dette lange. Apple har leget på denne plads i årevis, som har snesevis af andre virksomheder i forbruger elektronikindustrien. Jeg kan se logikken bag en vent-og-se holdning, men det er en trist tilfælde af for lidt og for sent for Microsoft. Med de intellektuelle ressourcer og driftskapital, at Microsoft råder over, er jeg konstant forbløffet over deres manglende initiativ i visse marked rum.

Så hvorfor er en virksomhed, der er en indlysende titan i deres valgte industri, så bange for at tage chancer? Er Bill Gates så optaget af sin filantropiske arbejde, som han har ladet sin virksomhed til at glide ud i havet af irrelevans? Når de foretager bevægelser, som deres seneste meddelelse om den kommende Zune MP3-afspiller, har jeg alvorligt spekulerer på, hvad de har gjort i de sidste fem år.

Jeg er klar over, at Microsoft har en ubegrænset marketingbudget, men tror de virkelig, at de har en chance for at trænge ind på markedet, som Apple så åbenlyst dominerer? Måske de har udviklet en ny måde at vende tilbage tid, men efter min ydmyge mening kan dette godt være et komplet spild af tid.

For alle naysayers derude er jeg klar over, at Zune-projektet består af en række strategiske initiativer for Microsoft. Ja, MP3-afspiller er men et element i et større corporate strategi i spil her. Helt ærligt, jeg vil Microsoft held og lykke i disse nye bestræbelser. Forhåbentlig vil de frigive et produkt, der vil give Apple motivationen til at udvikle deres næste generations handheld indretning. Surbær, nogen? I denne branche driver konkurrencen innovation. Microsoft bestemt er konkurrencedygtig, men hvis de nogensinde har været virkelig innovative? Tiden vil vise. Medmindre selvfølgelig, Bill har fundet en måde at vende tilbage tid. Det ville nu være innovativ! Du hørte det her først, kids.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *