2006 Mazda MX-5 Miata–friløb ungdom sportsvogn verden modnes

Mazda har gjort det igen. Først, de genoplivede sportsvogn markedet halvandet årti siden med indførelsen af Miata for 1990. Derefter fulgte firmaet det op med en redesignet version, der var godt nok til at gøre Miata den bedst sælgende sportsvogn i historie.

Nu, for 2006, har de toppet det med en tredje generation Miata, der har som sofistikerede som langt dyrere sport biler, på trods af at holde sin rimelig lav-20-tusind-dollar prisseddel.

I forhold til de to foregående versioner, er 2006 MX-5 Miata lidt større i de fleste dimensioner, og gevinster omkring 50 pounds. Det fortsætter med sine fire-cylindret motor, men nu er det en 170 HK 2.0-liter i stedet for en 142-hp 1.8.

Glide ind i indre, er det indlysende, at Mazda’s junior sportsvogn er vokset en smule. I stedet for vindueskarme at have en form for albue-højde følelse, føler du nu som om du sidder lavt i bilen, i stedet for sidder på den. Sammen med i kabinen ekstra plads kommer et mere eksklusivt udseende til indre. Selvom stadig ikke ligefrem Plys følelse, den nye Miata erstatter sine forgængeres retro spartanske stil med en noget mere overdådige look. Lædersæder er både let for øjnene og posterior. Den konvertible toppen har en klud overflade og en bageste glasmaleri, og den smider pænt til en glat masse, at låse ned til form en glat profil uden et separat dæksel.

Samlet set behager kabinen i både design og udførelse. Der er en subtil, høj kvalitet føler at det, der taler om biler koster langt mere end vores tester $25.000 mærkat pris.

Fyres motoren op frembringer en sporty spinde, der er måske en anelse mere afdæmpet end Miatas fortid, men ikke desto mindre tilfredsstillende. Når rullende, giver plantning din fod i gas en af de større lækkerier i den nye Miata. Motoren føles lidt stærkere end sin power rating kan betyde, at gutsy acceleration ved lave hastigheder og meget rart passerer magt uden downshifting. Det føles aldrig eksalteret eller kræsen.

Supplere glæde er shifter. Traditionelt en stærk kulør i Miatas tidligere, den nye version fortsat at være bemærkelsesværdige. Selv om ikke helt så pleasingly mekaniske følelse som før shifter er præcise, med passende fjedrende og veldefinerede gates. Binde det hele sammen er pedaler, der er godt fordelt til nem heel-and-toe nedgearinger.

Når akklimatiseret til den nye Miata grundlæggende kontrol personlighed, er det tid til at tage fat på nogle snoede veje. Og du finder hurtigt, at dette aspekt af den nye bil er, hvor den nye Miata adskiller sig mest fra sine forgængere.

Mens den generation- og – to Miatas var kendt for at have lav håndtering grænser og næsten toylike tossability, den nye Miata føles heftier, mere alvorlige og naturligvis bedre i stand til. I tidligere Miatas tiggede tanken om glider og glider bagenden var så indlysende og grundlæggende som at sætte øverst på en solrig dag–Miata praktisk talt for sådanne overflod bag rattet.

De nye Miata reagerer sådan hale-glade shenanigans med al den kontrol og kommunikation af Mazda’s tidligere lille sprites. Men nu bilen bare synes ikke at bede om det med sådan en stærk stemme. Denne version langt højere greb og mere potent motor i stedet gøre det gladere med høje hjørne-entry hastigheder og glat, selv rattets indgange.

Disse ting sagde, denne Miata er virkelig lykkelig i dette miljø. Der henviser til, at tidligere Miatas tendens til at have en vild, friløb personlighed på snoede veje, den nye version udsætninger gennem slår som om låst til jernbanen, med minimal krop magert og meget høje grænser, der ikke er så nemt at forstyrre.

Det er stadig fantastisk sjovt. Det er bare en lidt anderledes form for sjov.

Det er klart, at Mazda endnu en gang har udformet en sand lille perle af en sportsvogn. Der er ikke en knirke eller rasle til at blive hørt, motoren har en glat, næsten eksotiske personlighed, og de drivende kontrolelementer er præcise og solid. Du befinder dig dobbelt kontrol mærkat for at se, om dette virkelig er en $25.000 sportsvogn–masser af rivaler koster $15k mere end Miata får ikke disse ting meget (hvis nogen) bedre.

Med hensyn til hvordan denne nye Miata design samlede sammenligner til sine forgængere, billede en fyr, der var elskelig men lidt forhastet i college. Nu har han været ude i den virkelige verden få år og måske fået en akademisk grad.

Han er ikke virkelig den samme fyr længere, men han kommandoer mere respekt. Og han er stadig en masse sjovt at være omkring.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *